Η Δανάη Μπλέτσα είναι συνθέτις και λυρική τραγουδίστρια. Ειδικεύεται στη σύνθεση σύγχρονης όπερας και μουσικού θεάτρου και στην ερμηνεία σύγχρονης μουσικής. Έχει ολοκληρώσει τις σπουδές της στο Conservatorium van Amsterdam (MMus in contemporary opera, Composition and Singing) και τη μετεκπαίδευσή της στη Βιέννη στο λυρικό τραγούδι (Vienna International Opera Academy, Ks. Elena Filipova).
Ως συνθέτις πραγματοποίησε το ντεμπούτο της στην Πρώτη Biennale Σύγχρονης Τέχνης της Θεσσαλονίκης. Συνέθεσε την πρώτη της όπερα «Σεμέλη» για τη Neuköllner Oper και το Stadsschouwburg Utrecht, ενώ η όπερα της «One legatura to be plucked» για τραγουδιστές, ηθοποιούς, σύγχρονο και μπαρόκ ensemble μουσικής παρουσιάστηκε στο Amsterdam Composers’ Festival. Στο ίδιο Φεστιβάλ παρουσίασε το μονόδραμα για σοπράνο «Absinth and the wound of desire» καθώς και το μουσικό θέατρο «Ανέμη» στο Orgelpark του Amsterdam. Συνέθεσε έργα μουσικής δωματίου για το Nieuw Ensemble, το Atlas Ensemble και το Ελληνικό Συγκρότημα Σύγχρονης Μουσικής (ΜΜΑ).
Ως λυρική τραγουδίστρια τραγούδησε τον πρώτο ρόλο της Celia στην όπερα “La Fedelta Premiata” του J. Haydn (Vienna International Opera Academy, dir.: Κάρολος Τρικολίδης). Ερμήνευσε τη σύνθεσή της «Dandelion cupcakes» στο Senate House London (μονόδραμα για σοπράνο) και έγινε μέλος του Living Voices Ensemble του Φεστιβάλ Όπερας της Ολλανδίας Operadagen Rotterdam. Ηχογράφησε τον κύκλο «Ελληνικά Τραγούδια» του Dm. Shostakovich o. op. (1954) για φωνή και πιάνο, ηχογράφηση η οποία ανετέθη για να συνοδεύσει σχετικό άρθρο στο «Musicology Research Journal». Στα Operadagen Rotterdam 2017 παρουσίασε σε α’ παγκόσμια εκτέλεση την όπερα «Μantras» του Βέλγου συνθέτη Wim Henderickx, την οποία τραγούδησε και σκηνοθέτησε σε μία sold-out παράσταση για σοπράνο και electronics. Μετά την παγκόσμια πρεμιέρα το έργο προσκλήθηκε από την Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ για να πραγματοποιήσει την ελληνική του πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Ημερών Μουσικού Θεάτρου «Στα όρια της ανθρώπινης φωνής».