ESPA Banner DYPA Banner

MySync

το ωδειο

Η Φιλοσοφία Μας

Η δύναμη της πληροφορίας υπήρξε η κινητήριος δύναμη για την εξέλιξη της ανθρωπότητας και φυσικά η μουσική και όλα τα μουσικά ρεύματα, ανά τους αιώνες, δε θα μπορούσαν να εξαιρεθούν από τη σαρωτική επιρροή της. Ο Mozart δε θα ήταν ο Mozart που ξέρουμε , παιδί θαύμα εάν δεν είχε την πληροφορία από τον πατέρα του τον Leopold Mozart που υπήρξε μεγάλος μουσικός.

Οι γιοι του Bach δεν θα ήταν γνωστοί και ειδικά ο Carl Philipp Emanuel Bach που προχώρησε σε άλλη εποχή (κλασικισμό).
Ο Beethoven άραγε θα ήταν αυτός που ξέρουμε αν δεν είχε τον παππού του ο οποίος ήταν ο διασημότερος μαέστρος της εποχής του και τον πατέρα του;

Στη σημερινή εποχή, που ο καταιγισμός της πληροφορίας φτάνει πολλές φορές στα όρια της υπερβολής, αντιμετωπίζουμε πολύ συχνά τα φαινόμενα πιτσιρικάδες, έχοντας άγνοια κινδύνου, να συναγωνίζονται γνωστικά και επικοινωνιακά ανθρώπους, που έχουν πραγματική γνώση και εμπειρία. Απ’ αυτό το γεγονός φυσικά δε θα μπορούσε να εξαιρεθεί και η μουσική εκπαίδευση παγκοσμίως. Η πρόσβαση στη μουσική γνώση φαντάζει πιο εύκολη απ’ ότι παλαιότερα, αλλά τα πράγματα δεν είναι ακριβώς όπως φαίνονται….

Αν μπορούσαμε να μιλήσουμε για την εγχώρια μουσική εκπαίδευση, τα Ωδεία λειτουργούν με προγράμματα Σπουδών που αναφέρονται σε εφημερίδα της Κυβέρνησης του 1957. Με τα σημερινά δεδομένα, που η μουσική πραγματικότητα αλλάζει ραγδαία καθημερινά, όλοι καταλαβαίνουμε ότι αυτό το πρόγραμμα σπουδών απαιτεί εκσυγχρονισμό και ουσιαστικές αλλαγές. Από την άλλη πλευρά, ο κόσμος στρέφεται πολλές φορές στην ιδιωτική κατήχηση (ιδιωτικά μαθήματα), πιστεύοντας ότι έτσι θα κερδίσει ποιοτικά και χρονικά σε σχέση μ΄ αυτούς , που ολοκληρώνουν τον υποχρεωτικό κύκλο σπουδών του Ωδείου. Είναι μεγάλο το δέλεαρ φυσικά, όταν διάφοροι καθηγητές προτείνουν στους μαθητές την παράκαμψη κύκλου σπουδών, για να κερδίσουν χρόνια, τοποθετώντας τους με ελαστικότητα σε μεγάλες τάξεις χωρίς να έχουν τα απαραίτητα εφόδια π.χ. 5 χρόνια σολφέζ, 3 αρμονία, 2 ιστορία Μουσικής, 1 Μορφολογία, 2-3 χρόνια Μουσική Δωματίου κ.α. Το αποτέλεσμα είναι συνήθως ν ’αντιμετωπίζουμε το φαινόμενο ουσιαστικών γνωστικών ελλείψεων και τότε να χρειαζόμαστε το διπλάσιο χρόνο, για να καλυφθούν αυτά τα κενά.

Το Σύγχρονο Ωδείο Αθήνας λειτουργεί με ομάδες καθηγητών που έχουν γνώση, καλλιτεχνική και διδακτική πορεία και μπορούν στη νέα εποχή της υπερπληροφόρησης, να θεμελιώσουν στους μελλοντικούς καλλιτέχνες(οποιασδήποτε ηλικίας) την ουσιαστική “κολώνα γνώσης” για το μέλλον τους. Στο Ωδείο μας υπάρχει και η δυνατότητα οι σπουδαστές να έρχονται σ’ επαφή και να χρησιμοποιούν παράλληλα άλλα διεθνή προγράμματα σπουδών όπως το ABRSM για κλασικές σπουδές και το Rock School για μοντέρνα σύμφωνα με τα οποία δεν αξιολογείται μόνο ο μαθητής αλλά κι ο καθηγητής από έγκριτους καθηγητές Πανεπιστημίων που στέλνουν τα Ιδρύματα αυτά.

Είμαστε έτοιμοι ν’ αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις της αυριανής μέρας!! Σας περιμένουμε συνοδοιπόρους μας!!

Με εκτίμηση
Μακροπόδης Δημήτρης
Διευθυντής – Ιδρυτής του Σύγχρονου Ωδείου Αθήνας

Subscribe for updates.

Λάβετε στο mail σας τα νέα και τις εκδηλώσεις του ωδείου

    Tο Σύγχρονο Ωδείο Αθήνας είναι ένα από τα αξιολογότερα μουσικά εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας μας, ένα ωδείο με σύγχρονους προσανατολισμούς και εκπαιδευτικά συστήματα, ένα σχολείο με υψηλή στάθμη παρεχομένων σπουδών, στο οποίο λειτουργούν όλα τα τμήματα και oι σχολές.

    Social Media